Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pocházím z vesnice a také jsem vždy ráda poslouchala vyprávění mojí maminky - i otce. On pocházel z chudobného Valašska, z rodiny o 8 dětech. Brzy jim zemřel otec, a již v 11 letech musel jít sloužit k sedlákovi. Přiženil se na Slovácko, maminka zdědila po rodičích, kteří jí také brzy zemřeli (otec po návratu z 1.svět. války ve 42 letech a její maminka v 54 letech) 5 měřic pole. Oba moji rodiče po celý život těžce pracovali, tatínek na poli i na dráze, maminka, po združstevnění polí v JZD - a když onemocněla, v textilce. Nikdy neměli čas kvůli domácímu hospodářství, záhumenku a domácímu zvířectvu, jezdit na nějaké výlety, i když otec, železničář, měl režijní jízdenku... Vychovali nás, 4 děti, a poskytli nám všem vzdělání. nikdy si nestěžovali, byli rádi, že se nám všem daří. Žili spolu 62 let a zemřeli oba v jednom roce. Starali jsme se o ně, a o jejich políčko a vinohrad, kterého se nechtěli ani ve stáří vzdát, až do konce jejich života.V Díky, Ivo, za pěkný článek, ráda jsem si ho přečetla. R^

0 0
možnosti
IM

Rádo se stalo, Mirko, a děkuju za Váš příběh. Jen potvrzujete to, že když mají děti úctu ke svým rodičům, pak jim ve stáří zcela přirozeně vrátí jejich péči. Pěkný večer i další den:-)

0 0
možnosti

Ivo, díky! To je moc pěkné vyprávění. Připomnělo mi to mojí tchýni, která měla podobný život. A nikdy si nestěžovala. Na stáří nemohla na nohy, a vzdycky říkala: proč mě tak bólijó kolena? A já jí říkala: no, přece od toho jak jste celý život ležela!:-))

Tu dřinu, co ti lidi zažili, si dnes nikdo nedovede představit.

0 0
možnosti
IM

Tak to jste tchyni moc pěkně odpověděla:-)R^ Ano, tu dřinu si neumíme představit, a už na ni ani nejsme stavěný... Děkuju Maruško a pěkné odpůldne přeju:-)

1 0
možnosti
Foto

V mám hrozně ráda vyprávění starých lidí. Je to pro mne strašně důležité. Mám jednoho moc milého kamaráda, je relativně slavný, je známý a je to prototyp takového krasavce bez chyby do reklamy, herec. A on si na výlet do hor může vybrat kohokoliv ze své věkové kategorie... kolem pětatřiceti. A on si na něj vezme skoro osmdesátiletého pána a je štastný, že může jít s ním a poslouchat jeho vyprávění. Vracet se ke kořenům. K životu, který neměl tolik balastu a víc toho přímého... A já už se zase těším na svou dvaadevadesátiletou tetu z Dobrušky, vlastně z Orlických hor a těším se jako blázen do té roubené chalupy a k jejímu vyprávění.

Mám Vaše blogy strašně ráda, Ivo.VR^

1 0
možnosti
IM

Vašemu kámošovi rozumím, protože mám starý lidi taky ráda.Dokonce můj manžel říká, že na mé milence nežárlí, protože jejich věkový průměr činí 83 let.:-) Když mluvíte se starým, moudrým člověkem (existují i staří, nemoudří), můžete odhodit všechny přetvářky a masky a jen BÝT, a pít z pramene živé vody... Tetu Vám závidím... Mám radost, že se Vám líbí mé blogy. Děkuju, Radko:-)V

1 0
možnosti
IZ

Brečím. Úplně jsem celou dobu čtení měla před očima moji milovanou babičku Fanynku. Měla taky takový prostý a těžký život, a přitom z ní šla neustále taková pohoda a klid...Držela rodinu pohromadě svou laskavostí. pracovitostí, opravdovostí... A my se pořád za něčím honíme, něco řešíme, a ten klid nemáme...

0 0
možnosti
IM

Děkuju za důvěru, Ivano, moc si toho vážím. Naši předkové prožili často těžké - pro nás už těžko pochopitelné osudy. Když pohlédnu na fotky svých babiček a prababiček, jímá mě respekt a úcta k nim. Máme ke komu vzhlížet, viďte? Svou babičku máte v sobě - geneticky, společně prožitými chvílemi, vůněmi, všemi smysly... Někdy mám pocit, že vzpomínky na ně nejsou pouhé vzpomínky, ale jakýsi tichý, vzdálený rozhovor... Ano, honíme se nesmyslně... Klid je potřeba - a klidně je možné si ho klidně vyvzdorovat.:-) Mějte se hezky a ať se Vám daří předávat dál to jedinečné, co v sobě máte od své babičky...

1 0
možnosti
IM

Děkujipěkně, Jitko, a nedělně zdravím:-)

0 0
možnosti
Foto

A já zrovna dneska přemýšlím, jak už nemůžu dál...Díky

1 0
možnosti
IM

I68v10a 45M52a81r35k56o76v59á

30. 6. 2018 21:56

Dneska byl nějakej divnej tlak nebo erupce na slunci nebo nevimco... Vsaďte boty, že bude líp, IvankoR^ ... a kdyžtak hupsněte do vířivky (ale stačí vana):-)

2 0
možnosti
JH

jenom dotaz,o které místo v Orl.horách se asi jednalo,trochu znám okolí

0 0
možnosti
IM

I29v27a 51M93a55r42k72o68v92á

30. 6. 2018 21:49

Nebylo to v OH, ale pod OH (podhůří) - Letohrad, do r. 1950 Kyšperk.

0 0
možnosti
JH

četl jsem diskuze, co je smyslem života a z toho čtení o životě je to jasné. Smyslem života je žít. Ta paní měla krásný život, obdivuji ji ...

0 0
možnosti
IM

I44v64a 71M84a74r80k21o44v59á

30. 6. 2018 21:47

Ano. Byly doby, kdy jsem se ptala, jak žít. Ptala jsem se "obyčejných", starých lidí. A oni mi odpovídali - ne psychologickými pojmy, ani vzletnými slovy, ale prostě, tiše a mezi řádky.... Život té obdivuhodné paní byl těžký, já bych ho nedokázala žít, ale ona ho považovala za krásný...:-)

1 0
možnosti
Foto

R^ Krásné! Mně se moc líbila odpověď na otázku, kdy byla nejšťastnější: "Já jsem šťastná pořád!" To by mělo být motto všech lidí.

1 0
možnosti
IM

I20v23a 47M90a54r43k48o22v17á

30. 6. 2018 21:41

Máte recht, Zdeňko... nebo si aspoň občas uvědomit tu nesamozřejmost všeho kolem...:-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 219
  • Celková karma 10,24
  • Průměrná čtenost 599x
Obyčejná ženská, co se ráda kouká kolem sebe a občas o tom napíše.

ivamarkova@tiscali.cz

Seznam rubrik