Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a28r12a 76R65a30n26k 1231456809691

Krasny clanek, dikR^

+1/0
7.8.2017 22:42

I66v87a 12M68a79r35k64o13v71á 4143385913955

Děkuji a posílám velký zaoceánský pozdrav.:-)

0/0
7.8.2017 23:10
Foto

I13v80a22n 20V83e30s73e78l65ý 4696718984337

Vše co bych zde chtěl napsat už v diskusi je. Snad jen to, že ten bolševický režim zničil co se dalo - v tomto případě karosářskou tradici co se mohla třeba jednou rovnat proslulým italským karosářským studiím.

Jenže to je jen "pláč nad rozlitým mlékem", jehož rozlití dopustila generace mých rodičů, u mladších ročníků generace prarodičů v pobláznění úspěchem Sovětského svazu ve válce. Jinak si to nedovedu vysvětlit proč proboha.

+2/0
6.8.2017 11:18
Foto

P85e92t64r 88Š36i56n64d77e94l37á87ř 8879616205864

Na příkaz z Moskvy u nás po roce 1948 jelo podle sovětských norem v podstatě úplně všechno a mimo jiné nám bylo určeno, co se u nás vyrábět bude, nebude a nesmí. Tak byl úspěšně zničen i náš nadějný předválečný karosářský průmysl a například pro papaláše-budovatele byla u nás zahájena licenční výroba sovětského vozu Poběda s názvem Varšava /předchůdce vozu Volha/. Jestliže si předtím vysoce postavení soudruzi z KSČ vozili zadky v osobních vozidlech Tatra, tak ty nebyly původu sovětského a musely být vyřazeny). ;-O

+1/0
6.8.2017 13:24

I43v15a 26M44a66r40k35o14v64á 4183105893495

Dobrý den, ano, překvapilo mě, kolik tady bylo karosářských firem. Podle údajů z Muzea ČK ve V.Mýtě jich bylo ve 30. letech v Československu kolem 40! Většina z nich přestala fungovat s nástupem války... Zdravím Vás:-).

0/0
6.8.2017 13:38
Foto

I48v40a27n 73V55e94s31e40l84ý 4536628514237

Tak nějak nedovedu posoudit zda vaše reakce je rozvinutím mého prvního odstavce či reakcí na povzdech "proč proboha". To první beru, ano máte pravdu. To druhé vysvětlím - byl to povzdech nad tím, že to tehdejší občané připustili a sedli na lep komoušům.

+3/0
6.8.2017 13:46

V22o21k53o84u47n 57V85l20a18d52i54m10i14r 8202948759238

Nesmysl pane Sindelari. V Ceskoslovensku se nikdy zadna licencni Pobeda nevyrabela. Tu vyrabeli Polaci.

A zadne Tatry vyrazeny nebyly. Po osmickach a tatraplanech prsla celkem povedena 603 a jeji modernizace nazvana 613.

+1/0
6.8.2017 16:24
Foto

P19e44t61r 55Š78i21n39d64e29l90á62ř 8679606755564

Je to docela možné pane Vokoune, že se Poběda a její licence s názvem Varšava vyráběla v Polsku a po tatraplánech a T 87, přišla pro papaláše Tatra 603, ale podstata věci tkví v tom, že o tom, co se u nás bude vyrábět a co nikoliv, jsme si žel nerozhodovali sami, ale rozhodoval za nás /v rámci RVHP/ někdo jiný. 8-o

0/0
6.8.2017 19:23
Foto

P98e34t73r 89Š65i11n24d89e52l80á38ř 8279666295264

Ještě (k informaci pana Vokouna) si tady dovolím doplnit, že první Tatry 603 se v počtu několik desítek kusů ročně začaly vyrábět od roku 1958 a v počtu 1600 kusů ročně se začaly vyrábět teprve až v roce 1973. Do roku 1958 zde tedy co do výroby vozidel "pro papaláše" zela velká díra a hojně se vozili i ve zde již zmíněných polských "Varšavách"...

0/0
6.8.2017 20:50

V71o25k70o94u48n 39V78l11a71d83i69m98i38r 8372358159268

I ta leta mate nejak popletena.

+1/−1
6.8.2017 22:12

V75o20k72o19u53n 42V22l12a80d50i71m94i60r 8562618879918

V roce 1973 uz Tartu 603 nahradila Tatra 613. A Tatra 603 se vyrabela od roku 1956.

0/0
6.8.2017 22:16
Foto

P49e56t63r 48Š72i96n61d89e30l65á71ř 8869646465634

Pan Vokoun asi má nějaké jiné informace, ale podle Wikipedie byla Tatra 603 oficiálně představena až na "EXPO v Bruselu" v roce 1958, kdy byla následně zahájena její sériová výroba. V roce 1956 tedy snad maximálně mohlo existovat pouze pár kusů prototypů. Blog autorky ale není o tom, co u nás jezdilo po válce, jako spíše o tom, jaký (na dnešní poměry) až neskutečný počet automobilek u nás existoval v letech předválečných.!!

0/0
7.8.2017 9:20

V61o17k93o19u71n 38V12l68a23d97i66m82i49r 8252328809168

Dalo by se napsat spis, ze pan Sindelar ma nejake jine informace. Ale kdyz uz nemate doma motoristicke casopisy z te doby, zkuste se zeptat rovnou v Koprivnici.

Kdyz vase Wikipedie tvrdi neco jineho:https://de.wikipedia.org/wiki/Tatra_603

+1/0
7.8.2017 14:06

I93v86a 77M50a77r13k22o20v29á 4333755493255

Ano, to je ta otázka: Proč? Stále znova se musíme ptát, ozřejmovat důvody, průvodní jevy, dobové kulisy, souvislosti a vysvětlovat to dětem... Pěknou neděli Vám přeju...

0/0
6.8.2017 13:50

J26a13r18a 43R53a61n51k 1261636429801

Rozumim Vam pane Vesely, ale mohu rici, ze mi rodicove se zadneho hura k SSSR nezucastili, takze jejich svedomi bylo ciste a jsem rada, ze nas odtamtud vyvezli:-):-)

0/0
7.8.2017 22:44

M43i65r80o88s56l45a66v 48B59u77č98e86k 6943843581934

Destrukce rudochů , aby tedy bylo lépe - je neuvěřitelná ! viz bonmot mého rodiče - Chceš-li cokoliv funkčního zničit, rozrušit - nasaď tam komunistu - on to spolehlvě zabezpečí ! ... (výrok, autentický) ... :-)

+3/0
6.8.2017 6:56

I83v89a 48M62a61r52k95o94v57á 4493955633805

Mirku zdravím Vás, tyhle bonmoty z rodin já miluju :-) Bývají vtipné, někdy trochu drsné a velmi přesné... Díky a pěkný den Vám přeju.

+1/0
6.8.2017 8:41

G64e52o61r16g43e 84H96o23l64y 3733614834

Diky za dalsi z Vasich zajimavych blogs...hezky se to cte i zde za oceanem.

+2/0
6.8.2017 0:36

I25v71a 25M39a17r33k83o58v77á 4603765103795

Tak to mě velmi těší, že to psaní "dopluje" až za oceán. Vždycky jsem hrozně chtěla být námořníkem. :-) Mějte se hezky.

+1/0
6.8.2017 8:30

J37a47r70a 32R49a60n81k 1841836179261

Tak ja take z od "za vodou" dokonce z ostrova, kde se za rezervacemi povaluji rezati veterani z 50. let, me navstevy z Cech vzdy svrbi ruce.

+1/0
7.8.2017 22:48

J92i52ř20í 87L45i38b19e37r 6638460890362

Moc hezky napsané, děkuji a samozřejmě karma! R^

+4/0
5.8.2017 23:47

I65v86a 34M65a46r85k29o86v51á 4803775953245

Děkuji velmi a přeju pěkný den. :-)

0/0
6.8.2017 8:28
Foto

K73a73r14e91l 76S10ý18k55o32r85a 6953459482300

Jak může vůbec někdo komunisty volit?

+5/0
5.8.2017 23:29

I67v33a 23M63a89r11k80o82v97á 4833235953645

Tak to taky nechápu. Na druhou stranu chápu, že jejich "ideje" a "jednoduchá řešení" jsou stále pro někoho přitažlivé. Když jsme byli loni v Římě, žasla jsem, že tam jsou např. celé řady domů pomalované kom. symboly - srpy, kladiva, hvězdy atd... Pořád to někde bobtná a nemusíme chodit daleko. Pěkný den přeju.

+1/0
6.8.2017 8:26
Foto

P96e64t44r 25Š56i95n23d71e34l27á60ř 8629376435144

Volí je neustále slzející "zastánci starých pořádků" a je jich u nás věru ještě hodně, kteří by chtěli tím kolem dějin otočit o 70 let zpět...!! Zestátnit, znárodnit a hlavně svoje odpůrce pozavírat.

+1/0
6.8.2017 19:28

L78a89d88i26s26l27a95v 72J87í90l75e24k 9402749882901

Za chvíli to bude 70 let, co komunisti zlikvidovali úspěšné podnikatele a ještě dnes za to pykáme.

+8/0
5.8.2017 22:21

I94v21a 13M52a20r16k39o10v31á 4763955493715

Dobrý den a děkuji za reakci. Ano, nadělali tady hroznou paseku. Někdy si představuju, jaké by to tady bylo nebýt jich? Pěknou neděli přeju...

0/0
6.8.2017 8:21



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.